Változóban a magyar média
Tamás Kata 2005.12.17. 16:49
Az Országos Ifjúsági Médiatalálkozó első előadója Sike Sándor volt a Heves Megyei Hírlaptól. „Napilapok jelentősége Magyarországon” címmel tartott előadást az ifjú médiatanoncoknak.
Változó világ
Napjainkban válságban van a nyomtatott sajtó. Ez leginkább a rohamosan fejlődő internethálózat rovására írható, ugyanis a ’90-es évektől a világháló népszerűségi indexének növekedése egyelőre megállíthatatlannak tűnik. Tovább rontja az olvasottságot a televízió és a rádió, ami gyorsabb, stabilabb és megbízhatóbb is.
Bevételek
A lapok is- akárcsak a kereskedelmi médiumok- a profit emelésére törekszenek. Ezt két módon érik el: az újság vásárlóktól befolyó árából és a hirdetők által megvásárolt felületből. Magyarországon a termék árának eloszlása a vásárló és a reklámozó között 50-50%-ban oszlik el. Nyugat Európában ez kb. 20-30 %.
Olvasottság
Hazánkban a politikával foglalkozó napilapok lassacskán alulmaradnak a feltörekvő bulvárlapokkal folytatott küzdelemben. Szomorú azonban kijelenteni: Magyarországon az emberek több mint fele nem olvas napilapokat.
Oktatás
Manapság az újságírás „betanított” munka, kevés az egyéni stílus. 17 jellegű olyan intézmény található Magyarországon, ami ennek a szakmának a csínját-bínját oktatja. Mindmáig a legnépszerűbb a KOS, Komlósi Gábor médiaiskolája. Ő egyébként szintén vendégeskedett nálunk. Ajánlom mindenkinek!
|