| Ti írtátok : Egy jó tanár legyen megértő és türelmes |
Egy jó tanár legyen megértő és türelmes
Timi 2006.01.19. 13:55
Óvodáskorom óta tanár szerettem volna lenni. Az idők folyamán ehhez a célomhoz mindig társult valami más szakma is, de ez a hivatás csaknem tíz éven át volt a középpontban. Mára a tanítás feledésbe merült, és előtérbe került a média, ám a szakma iránti szeretetem megmaradt.
Több diákot és pedagógust is megkérdeztem arról, hogy milyen az ideális tanár. Egyáltalán van-e olyan, hogy ideális? A vélemények nagyon hasonlóak voltak. Egy tanár legyen jó fej, rendes, megértő, kedves, humoros – és még sorolhatnám, hogy milyen tulajdonságoknak kell teljesülniük ahhoz, hogy valaki megfeleljen ennek a „címnek”.
Berzsenyi Nóra, a kisnánai általános iskola 8. osztályos tanulója így nyilatkozott: egy tanár legyen kemény, ha a tanulásról van szó, ugyanakkor iskolán kívül, a szünetekben és kirándulásokon tudjon újra gyerekké válni.
Ivanics Orsolya, az egri Dobó István Gimnázium 10. osztályos diákja a következőképpen érvelt: a jó tanár nem beszél mellé, és nagyon fontos, hogy ne erőltesse a végletekig a tanulást. Dobó Tamara, aki az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Iskolájának 11. osztályába jár, főleg a fiatal tanárokat szereti, mert az idősebbek nem mindig tudják a fiatalokkal megtalálni a közös hangot. Tamara számára az ideális tanár képes úgy elmagyarázni az anyagot, hogy könnyedén érthető legyen, és lehet vele kompromisszumot kötni.
Ezek az elképzelések. Megint más dolog a valóság. Nem választhatjuk meg, hogy ki tanítson minket, de tehetünk azért, hogy minél sikeresebb legyen az együttműködés.
Kíváncsi voltam, hogy egy tanár hogyan látja ezt a kérdést. Bódi Ottóné, Kati néni, a kiskörei Vásárhelyi Pál Általános Iskola tanára elmondta: a jó pedagógus többek között türelmes és megértő a gyerekekkel.
– Számomra nagyon fontos, hogy a diákokkal egyenrangú viszonyt alakítsak ki. Emellett arra is odafigyelek, hogy segítsem a gyerekek fejlődését, s a közös munka során sikereket érjünk el – vélekedett Kati néni. – Fontos a jó belső kapcsolat megteremtése a diákokkal, és a veleszületett adottságok is nagyban meghatározzák egy leendő oktató jövőjét – tette hozzá.
http://www.hevesmegyeihirlap.hu/index.php?apps=cikk&d=2006-01-19&r=249&c=482949
| |